kläder online

Kläder online |Kunden i Fokus|

Fler svenskar handlar idag på internet än tidigare.
Och allt efter som att efterfrågan ökar så ökar också antalet butiker online.
Både på gott och ont , Jag tänkte lista upp några olika råd man som kund borde tänka på.
Då antalet butiker ökar så finns det också många oseriösa företag som utnyttjar detta.
Den bransch som är hårdast konkurrerad är kläder online.
Dem mest kända företagen inom detta är Nelly.com,Madlady,Modehus,Bubbleroom,Zalando.
Men bara för att dem är stora så behöver dem inte vara det bästa valet.
Många av dem stora aktörerna här även väldigt många dåliga omdöme på olika webbsidor.
Vad kan då en som är Konsument vilja ha ?
Jo fri frakt är väl aldrig fel , Många betalningsalternativ , Delbetalning har blivit allt mer vanligt.
Öppetköp är också något jag tror på , Då jag som konsument kanske ångrar mitt köp.
Sedan kanske det är så att man vill kunna prova sitt plagg hemma i lugn och ro och då är det ju suveränt med Faktura, Delbetalning  och även öppetköp.
Priset spelar också en stor roll för i alla fall mig när jag handlar kläder eller annat online.
Och genom att göra lite research så kan man upptäcka vilka stora skillnader det kan vara på priset mellan olika butiker.

När jag väl hittat butiken med rätt pris och rätt betalningsalternativ så finns det en sak som kan få mig att avstå ett köp.
Leveranstiden är A-O om jag handlar på nätet så förväntar jag mig att min order skickas samma dag om jag handlar inna. kl 12.00. Tyvärr är det många bolag som har flera dagars väntetid för att skicka produkterna. Många av dem stora aktörerna har 3-7 dagar vilket jag tycker är alldeles för länge. Hade jag handlat på postorder så hade det varit rimligt men i en modern klädbutik online är det inte acceptabelt. Detta tänker tyvärr inte många butiker på och förlorar massor av kunder pga av detta. Sedan är reklamationer viktigt hur man hanterar dem.
Har kollat många omdöme på dem större bolagen där kunder klagar på att dem inte fått pengarna tillbaka efter en retur och att vissa blir ignorerade när dem tar kontakt.
Detta är något som inte får hända , Därför så profilerar jag att man skall ha bra kundbemötande och hantera reklamationer snabb och enkelt så att kunden känner sig nöjd. För jag vill ju inte att mitt företag skall ha dåligt reklamtionsomdöme.

Så vad skall jag som konsument då tänka på ?

1 : Kolla upp om bolaget existerar.
2: Är butiken e-handels certifierad.
3: Erbjuder dem Faktura eller Delbetalning.
4: Finns det omdöme om företaget.

Kollar man upp dessa fyra olika faktorer så kan man med all säkerhet känna sig trygg vid sitt köp. Men vill ändå poängtera att punkt nummer 4 är behöver man använda om butiken ej är e-handels certifierad eller ej har faktura eller delbetalning som alternativ.
Då man ofta får betala i förskott vilket kan vara riskabelt.

Sammanfattning

Då klädbranschen är hårt konkurrerad så väljer oftast konsumenten att handla av dem stora bolagen. Då dem känner sig mer trygga att handla av dem. Men det finns många små företag som säljer samma produkter till mycket bättre priser.
Så följ mina fyra riktlinjer så kommer du garanterat fynda riktigt billiga kläder online.

2040 Totala visningar 2 Visningar idag
Jag driver företaget styleproffsen.se som är en klädbutik på nätet. Och vi får ständigt frågor från kunder om just detta. Därför vill jag upplysa konsumnterna om detta. Vi är ett företag som är e-handels certifierade och erbjuder alla dem säkra betalningsalternativen på markanden.