Företagscatering, när du vill göra ett oförglömligt intryck

De flesta dagarna i livet är vardagar. Det är en sanning som vi alla måste förhålla oss till. Det kan omöjligen vara lördag hela veckan. Men när du ska ansvara för ett av de speciella tillfällen som trots allt inträffar ibland, kan det vara avgörande att ha rätt samarbetspartner. Någon som gör att det lyfter, samtidigt som du kan känna dig trygg. Du har säkert idéer för ditt arrangemang. Du har säkert en uppfattning om hur många ni blir, syftet med tillställningen, ungefärlig tidpunkt och budget. Du känner kanske av en viss press på att du ska leverera något extraordinärt. Diskutera detaljerna med en snabbfotad, kreativ organisation som har stor erfarenhet av att möta kraven, oavsett det är mindre eller större sällskap som ska mötas.

Man brukar hävda att begreppet ”event marketing” föddes i samband med OS i Los Angeles 1984. Det var första gången som sponsorer kunde exponera sig själva och sina varumärken istället för att endast betala annonspengar. I Sverige började branschen växa under 1990-talet och den har blivit alltmer specialiserad och professionell. Nu för tiden inser de flesta att ta hjälp med att få alla detaljer på plats kan vara skillnaden mellan fiasko och succé. Var noga med att kontrollera att den eventbyrå du anlitar har god rennomé och håller hög kvalitet. Fråga kompisar och kollegor om deras erfarenheter och tips.

Hur smakar den röda tråden?

Samarbetet med flera kända kockprofiler som Supper, Niklas och Berns är en stor fördel och ynnest. Det betyder att det går att lösa i stort sett vilken matutmaning som helst. 15 rätter för sju personer eller tre rätter till ett par tusen hungriga! Här är några punkter att fundera över när det gäller företagscatering. Sätt in maten i ett sammanhang tillsammans med din leverantör: vita dukar, picknick eller tilltugg på stående fot? Traditionellt, säsongsanpassat eller det som blir arrangemangets snackis? På vilket sätt kan matupplevelsen förstärka dina övriga budskap? Visualisera och känn efter hur alla sinnen ska väckas. Smak, doft, ljud och bild i skön förening.

Been there, done that, bought the t-shirt

Du vet hur det kan vara, när man vill göra ett gott intryck och alla sätt att imponera redan har testats av någon annan? Det är trist. Men lika kul är det när motsatsen inträffar, när den där självklara men geniala och unika tanken föds och förverkligas. Ofta är förklaringen till framgången att man sprängde gränser och samarbetade på tvärs över förväntade begränsningar, som kompetenser, tekniska lösningar, personligheter eller erfarenheter. Är det kanske deltagarna som ska laga maten, rösta fram menyn i sociala medier eller dra upp fisken ur sjön? Våga utmana det som är standard när det gäller företagscatering i Stockholm och förvänta dig bara det bästa.