Öka försäljning på din hemsida

När och hur du syns på Google beror på hur väl en sökmotor kan läsa av och presentera SEO på din hemsida. Du kan påverka och öka dina möjligheter att synas i sökresultatet på t ex Google genom att sökmotoroptimera din hemsida. Dvs genomföra en Onpage och Offpage optimering. Att synas på Google för de som aktivt söker efter era tjänster och produkter kan öka både försäljning och varumärkeskännedom.

Steg 1: Analys

Innan arbetet påbörjar så brukar man först göra en analys. Med hjälp av webbanalys får du svaret på vad som behöver göras för att din hemsida ska bli relevant och attraktiv både för dina besökare och för sökmotorer. Efter optimeringen så kommer man att få en bra synlighet som kommer att driva relevant trafik till din hemsida från Google. Arbetet utförs alltid av en erfaren sökmotorkonsult.

Vad granskar man i Webbanalysen?

  1. Struktur. En bra navigering och länkstruktur på din hemsida tillsammans med unikt och relevant innehåll är avgörande för att en sökmotor ska kunna läsa av och presentera hemsidan i sökresultatet.
  2. Content. Vi går igenom och granskar ditt innehåll så att det är optimerat i enlighet med din sökstrategi.
  3. Koden. Finns det några potentiella hinder eller begränsningar i koden eller publiceringsverktyget som försämrar dina chanser till en topposition i sökresultatet? Det undersöker vi i analysen.

Steg 2: Onpage optimering

Att arbeta med SEO handlar om att göra din hemsida relevant på både besökare och sökmotorer. Genom att optimera innehållet, koden och strukturen på din hemsida kan du underlätta för sökmotorer att läsa av och presentera ditt budskap. Sökmotorerna vill visa relevanta resultat. Det är här en webbanalys kommer in i bilden. När och på vilket sätt du syns i sökresultatet beror på hur väl Google kan läsa av din hemsida. Man går igenom företagets hemsida, optimerar och gör det som behöver göras så att din hemsida blir relevant och attraktiv, för både människor och Google.

Steg 3: Offpage optimering

Att få externa länkar är blad de viktigaste mål för att uppnå hög ranking på Google. Detta beror på idén att externa länkar är en av de svåraste mått för att manipulera och därmed en av de bästa sätten för sökmotorer för att bestämma populariteten av en hemsida. Länkar av bra kvalitet till din hemsida är ett måste. Länkarna placeras enbart på bra sajter med relevant innehåll. Man bör inte länka till och från gambling, sex, sms-lån och liknande sajter.

Hur fungerar länkbygge?

  • Man kan bygga länkar på många olika sätt. Man kan t ex kolla med leverantörer eller kunder som man har om de kan länka till din sajt
  • Eller om personer som har bloggar eller hemsidor också kan länka.
  • När ett SEO-företag jobbar med länkbygge så finns det också många olika metoder
  • Det viktiga när man skapar en länk är att kontrollera så att den är “do follow”-länk och kan du få med ditt sökord i anchor-texten

Steg 4: Leverans

Efter leveransen så går vi igenom våra resultat tillsammans med dig, visar vad vi hade gjort och besvarar dina eventuella frågor.

Läs mer om SEO-tjänsten på vår hemsida

2604 Totala visningar 2 Visningar idag
Certifierad SEM Konsult i Google Analytics och AdWords. Jobbat med över 100 projekt i olika länder. Jobbar idag på SEO Hemsida.nu som SEM Konsult.