Alltele’s bredband och plustjänster!

Alltele är ett telebolag som säljer tjänster inom bredband och telefoni. Deras mål är att leverera ett pålitligt fast och mobilt telefoni samt molnbaserade växellösningar, TV och annat till både företag och privatpersoner. AllTele’s avdelning för privatpersoner fokuserar på att ta fram anpassade paket som är lämpliga för hemmet där man försöker få ut fiber- och stadsnät ihop med hemtelefoni och bredband till så många nöjda kunder som möjligt. Deras avdelning som är avsedd till företag fokuserar främst på upp till medelstora företag och vill vara marknadsledande inom IP-baserade tjänster. De har även vidareutvecklat videokonferenser och skärmdelningsmöjligheter i ett av deras paket till AllTele Företag.

Bredband genom ett effektivt fiber!

Bredband via fiber är när signalerna överförs genom ett optiskt fiber som är gjort av antingen glas eller plast. Det är en mycket effektiv teknik som medför möjligheten till enorma hastigheter och kan överföra hundratals tv-kanaler samtidigt. Dess kapacitet påverkas inte heller utav hur många det som använder nätet utanför hushållet, eller hur långt det ska transporteras. Det som begränsar fibret är ändelserna på båda sidorna utav kabeln. En stor anledning till att fiber anses vara så effektivt, är förutom att det är så snabbt, så behövs enbart ändarna på kablagen bytas ut. Den genomsnittliga hastigheten idag, för alla uppkopplade hushåll, är runt 360 Mbit/s, men möjligheter finns för att nå upp till 10 Gbit/s.

AllTele plustjänster!

Vi erbjuder dig ett antal olika extra tjänster till ditt bredband. iGhost finns som standard och XL där du kan surfa anonymt utan att några uppgifter om dig blir sparade. Denna tjänst får du utan varken bindnings- eller uppsägningstid.

Säkert antivirus

Vi rekommenderar starkt att du införskaffar dig ett antivirus av någon form när du kopplar upp dig mot internet. Ett virus kan, om du ha otur, orsaka stora skador. Bland annat kan den radera dina filer, komma åt data och information, eller omformatera hela din hårddisk så du tappar allting som finns på din dator. Om du vill känna dig extra säker på internet när du sköter dina bankärenden eller delar dina privata bilder, så rekommenderar därför vi Panda Antivirus. Det är ett paket som maxar din säkerhet på alla dina enheter det är installerat på. Hos oss kan du få Panda Antivirus Pro till en låg avgift i månaden och kan även få utökat skydd med Panda Internet Security. Detta gör så att du kan sätta föräldrakontroller ifall du vill vara säker på att dina barn inte kommer åt vissa material eller sidor på internet. Vi förstår hur vanligt det är att föräldrar vill skydda sina barn från vissa delar utav nätet. Panda Internet Security, med dess föräldrakontroller, gör att ditt barn inte kommer kunna komma åt sidor som innehåller bland annat pornografi och droger.

Välkommen som kund till AllTele idag!

AllTele har mycket erfarenhet inom telefoni och bredband efter att de grundades 2002 i Stockholm. Efter att dem har förflyttats till Skellefteå och förvärvat en stor mängd kunder har dem kontinuerligt uppgraderat och vidareutvecklat sitt arbete. Idag är dem en av Sveries största leverantörer av bredband och telefoni och rankar högt hos bland annat Steam och Netflix i deras undersökningar över snabbaste uppkoppling och nerladdning.

Olika typer av husgrunder

När du ska bygga en villa eller ett eget hus, så börjar detta alltid med en grund som huset ska stå på. Här kommer du som intresserar dig för detta att vara intresserad av vilka olika typer av grunder som finns, för att du ska kunna bygga det hus som passar just dig och din familj. Nu kommer det inte vara du som bygger grunden och resten av huset, men det kommer att bli du och din familj som lever i det hus som ska byggas. Av den anledningen så kommer den som vet mera alltid att få ett bättre hus med de funktioner och det utseende de söker.

De tre olika husgrunderna när du bygger hus i Stockholm

De vanligaste tre husgrunderna som finns när ett hus ska byggas är krypgrund, källargrund eller betongplatta. När det gäller betongplatta så kommer detta att vara en fast gjuten platta där all el och vatten samt avlopp har dragits innan gjutning. Då det gäller krypgrund är detta en grund som du har möjlighet att komma åt och gör det enklare vid eventuella reparationer. Källargrunden kommer att vara den som är vanligast vid byggnation av radhus och hyreshus, men förekommer även vid villabyggen. Här får du helt enkelt en källare med flera rum.

Det bästa valet av husgrund i Stockholm

För alla de som vill välja en säker och stabil grund, så kommer valen att falla på källargrund eller betongplatta. Det kommer även att finnas en annan anledning till att välja någon av dessa, då det visat sig att krypgrunden många gånger har lett till fuktskador som inte uppkommer vid valet av andra husgrunder. När det gäller valet av betongplatta eller källargrund, brukar detta helt enkelt vara ett val baserat på ekonomiska skäl, samt om det ska vara en villa eller ett hyreshus.

Hur som helst är det fortfarande många som väljer krypgrunden, då denna är praktisk då de vill vara händiga på egen hand när något går sönder. Här kommer det absolut inte alls att vara något fel på detta, så länge alla de säkerhetsåtgärder ses till samt att grunden inte används som en plats för allt som skall förvaras. Helt enkelt kanske det inte finns någon dåligt husgrund utan bara en rad olika alternativ som passar in på olika platser, precis som med allt annat som ska väljas under livets gång. En sak som står helt klart är dock att när det rätta valet görs så brukar det finnas professionell hjälp att tillgå.

Den bästa hjälpen inom det området finner du alltid hos de som lämnar mycket av den information du behöver gratis. Att lämna information om något är idag inte farligt då det mest redan har publicerats på nätet. Det viktiga är att kunna utföra det arbete som ska göras efter de instruktioner som lämnats. Helt enkelt krävs det en erfaren byggnadarbetare inom detta område för att lägga en bra grund för det hus som ska byggas. Detta finner du alltid när du besöker Husgrunder i Stockholm.

47 år och producent av digital media och content för Internetpuplicering i 9 år. Driver ContentMedia och erbjuder alltid professionella artiklar till alla företag för ett pris och en kvalitet som får konkurrenterna att blekna.

Henrik Kvick – 6 vanliga misstag bland företag

Henrik KvickHenrik Kvick driver egna företag sedan han tog sin civilingenjörsexamen i Industriell Ekonomi på Linköpings Tekniska Högskola. Han sitter för närvarande inom styrelsen i myTaste, NetGaming och NetJobs. Detta har gett han en enormt stor erfarenhet inom företagande och vet vad det är som fungerar och inte fungerar. Han känner också till många av de misstag som nya uppstartade företag gör i början.

1. Inte gjort sig unika

Den första anledningen är att de inte har gjort sig unika. Dem levererar samma produkt eller tjänst som deras redan etablerade konkurrenter gör, men som redan har ett erkänt namn inom industrin. Vilka fördelar finns det i så fall med att gå till dig? Samma saker till samma priser med samma öppettider och allting annat. Det gäller att göra sig unik, att innovera sin produkt eller tjänst. Hur kan du ge kunden mer värde för vad de betalar för än om de skulle gå till din konkurrent?

2. Marknadsföring

Ett annat stort misstag är att de marknadsför sig för dåligt. Eller kanske inte alls. Det finns hur många sätt som helst att marknadsföra sig själv. Reklam i TV och Radio är inte det enda sättet, men kanske det dyraste och absolut väldigt effektivt. Däremot finns det många andra sätt och kan också vara lokaliserat till vissa branscher. Annonser i tidningar, sociala medier, dekaler på företagsbilar, bloggar, sin logga på hockeyrinken och mycket mer. Det gäller att vara kreativ och visa framfötterna. Vissa branscher kräver mer annonsering än vad andra gör, men det krävs mycket för att få för mycket marknadsföring. Det är ett stort misstag att inte mäta resultaten av marknadsföringen om de väl har någon. Du kan inte spendera massvis utav pengar på marknadsföring som inte leder någonvart, eller till mer potentiella kunder.

3. Dålig koll på pengar

Att inte ha koll på pengar är också vanligt. De säljer inte tillräckligt eller erbjuder inte kunderna vad de vill ha. De tror att företagandet ska lösa sig själv och när man väl insett det så kan det vara för sent. Du måste veta vad det kostar dig att starta företaget, och hur lång tid det tar innan du kan börja gå med vinst. Du ska absolut inte förvänta dig att du kommer gå med vinst direkt.

4. Var finns du på kartan?

Vanligt är också företagets placering på kartan. Många brukar ta första bästa lokal efter vad som ligger nära dem själva. Om du erbjuder en tjänst är det kanske inget som kommer påverka dig negativt på något sätt. Men ska du sälja en fysisk produkt eller kräver att kunder kommer in till dig så måste du tänka på att de ska kunna röra sig till dig och se dig. Det vore negativt om ditt kontor låg på en bakgata någonstans utan parkering, långt borta från centrum där människor aldrig är. Ett bra läge är bättre än ett dåligt alla gånger, även om det är mycket mycket dyrare.

5. Ego istället för kundfokus

Ett annat misstag är att de låter deras ego prioriteras över kunderna. De vill sälja en produkt eller tjänst för att de själva tror på produkten. Utan att tänka på att kunderna kanske inte gillar idén eller vill ha den typen av produkt eller tjänst. Det är viktigare att veta vad som är bäst för kunderna. Är det bra för kunderna så är det bra för dig. Man ska alltid hålla ett högt kundfokus.

6. Vidareutveckla din produkt eller tjänst

Det är också vanligt att man inte tänker på att utveckla företaget eller expandera. Kanske upptäcker kunden bättre tjänster med andra funktioner och möjligheter. Din tjänst eller produkt kan vara trendig ett tag för att sedan glömmas bort om du inte fortsätter att vidareutvecklar dig. Det finns en anledning till att det kommer nya modeller av telefoner hela tiden. Tandkrämer blir alltid lite bättre. Trosskydd suger upp ännu mer vätska. Det är väldigt viktigt att man inte håller sig stel utan fortsätter att vidareutveckla sin produkt eller tjänst. På det viset kan du fortsätta hålla dig i toppen eller lära dig mer för att bli bättre både som företagare, men också för att produkten eller tjänsten fortsätter vara relevant.

Martin Nilsson arbetar med marknadsföring över internet och hjälper idag många kunder att synas bättre på sökmotorer. Förutom marknadsföring för olika sociala medier så hjälper Martin även dig bland annat sökmotoroptimering eller andra tjänster relaterade till sökmotorer.

Öka försäljning på din hemsida

När och hur du syns på Google beror på hur väl en sökmotor kan läsa av och presentera SEO på din hemsida. Du kan påverka och öka dina möjligheter att synas i sökresultatet på t ex Google genom att sökmotoroptimera din hemsida. Dvs genomföra en Onpage och Offpage optimering. Att synas på Google för de som aktivt söker efter era tjänster och produkter kan öka både försäljning och varumärkeskännedom.

Steg 1: Analys

Innan arbetet påbörjar så brukar man först göra en analys. Med hjälp av webbanalys får du svaret på vad som behöver göras för att din hemsida ska bli relevant och attraktiv både för dina besökare och för sökmotorer. Efter optimeringen så kommer man att få en bra synlighet som kommer att driva relevant trafik till din hemsida från Google. Arbetet utförs alltid av en erfaren sökmotorkonsult.

Vad granskar man i Webbanalysen?

  1. Struktur. En bra navigering och länkstruktur på din hemsida tillsammans med unikt och relevant innehåll är avgörande för att en sökmotor ska kunna läsa av och presentera hemsidan i sökresultatet.
  2. Content. Vi går igenom och granskar ditt innehåll så att det är optimerat i enlighet med din sökstrategi.
  3. Koden. Finns det några potentiella hinder eller begränsningar i koden eller publiceringsverktyget som försämrar dina chanser till en topposition i sökresultatet? Det undersöker vi i analysen.

Steg 2: Onpage optimering

Att arbeta med SEO handlar om att göra din hemsida relevant på både besökare och sökmotorer. Genom att optimera innehållet, koden och strukturen på din hemsida kan du underlätta för sökmotorer att läsa av och presentera ditt budskap. Sökmotorerna vill visa relevanta resultat. Det är här en webbanalys kommer in i bilden. När och på vilket sätt du syns i sökresultatet beror på hur väl Google kan läsa av din hemsida. Man går igenom företagets hemsida, optimerar och gör det som behöver göras så att din hemsida blir relevant och attraktiv, för både människor och Google.

Steg 3: Offpage optimering

Att få externa länkar är blad de viktigaste mål för att uppnå hög ranking på Google. Detta beror på idén att externa länkar är en av de svåraste mått för att manipulera och därmed en av de bästa sätten för sökmotorer för att bestämma populariteten av en hemsida. Länkar av bra kvalitet till din hemsida är ett måste. Länkarna placeras enbart på bra sajter med relevant innehåll. Man bör inte länka till och från gambling, sex, sms-lån och liknande sajter.

Hur fungerar länkbygge?

  • Man kan bygga länkar på många olika sätt. Man kan t ex kolla med leverantörer eller kunder som man har om de kan länka till din sajt
  • Eller om personer som har bloggar eller hemsidor också kan länka.
  • När ett SEO-företag jobbar med länkbygge så finns det också många olika metoder
  • Det viktiga när man skapar en länk är att kontrollera så att den är “do follow”-länk och kan du få med ditt sökord i anchor-texten

Steg 4: Leverans

Efter leveransen så går vi igenom våra resultat tillsammans med dig, visar vad vi hade gjort och besvarar dina eventuella frågor.

Läs mer om SEO-tjänsten på vår hemsida

Certifierad SEM Konsult i Google Analytics och AdWords. Jobbat med över 100 projekt i olika länder. Jobbar idag på SEO Hemsida.nu som SEM Konsult.

Daniel Gyllendahl, mäklarblogg

daniel gyllendahl mäklareHej! Daniel Gyllendahl, mäklare är anställd på BOSTHLM i Stockholm. Han har tidigare även jobbat bland annat på Bjurfors men gick tidigare under året över till BOSTHLM bland annat för att de kunde ge Daniel den friheten han var ute efter för att kunna hjälpa mina kunder att bli exakt så nöjda som det bara går. Daniel har nu lanserat två stycken bloggar om mitt liv. I den ena bloggen pratar han mycket om mer personliga upptåg såsom träning, resor, filmkvällar och annat. Men denna bloggen Daniel ska prata om här, handlar mer om mitt professionella yrkesliv som mäklare i det mest konkurrenskraftiga området i Sverige – Stockholm!

Daniel Gyllendahls personliga erfarenheter

I Daniel Gyllendahls mäklarblogg tar Daniel upp mycket personliga erfarenheter som har format mig som både människa och mäklare. Bland annat hur vissa personmöten kan ha påverkat mig när Daniel möter människor i olika situationer i livet. Men också hur det har fått mig att känna och vad han har gjort för att kunna hjälpa dem till ett sälj som uppnår deras krav, budget och förväntningar.

Tips för att bli mäklare

Är du intresserad utav hur du ska göra karriär som mäklare? Daniel ger mina tips om hur han har lyckats. Daniel berättar om hur han personligen börjar dagen, eller hur viktigt det är att ta hand om sig både psykiskt och fysiskt för att kunna konkurrera med andra. Eller hur viktigt det är att hålla sig uppdaterad. Inte bara om själva bostadsobjekten, utan även om de olika områdena dessa objekt kan ligga i. Mina kunder har alltid en uppsjö utav frågor som inte bara handlar om själva lägenheten eller huset. Du måste veta var närmsta pizzeria finns, eller frisör, vad det finns för bussförbindelser och mycket annat. Det som skiljer en bra mäklare mot en mindre bra mäklare är inte bara kunskapen, utan även viljan, passionen och drivkraften bakom varje sälj.

Det är också viktigt att tänka på varför du vill bli just mäklare. Många vill bli det för att träffa människor och tjäna pengar, men kanske ligger kärnan till din motivation djupare? Själv gillar Daniel Gyllendahl bemötandet med kunder vilket ger honom mycket inre belöningar såsom stolthet och känslan av att göra någonting bra. Att veta vad som motiverar dig är väldigt viktigt, inte bara för att lyckas som mäklare. Men även inom andra områden i livet.

Inget utav det Daniel skriver är en garanti för framgång. Det är helt enkelt bara hur Daniel själv har lyckats, eller hur han själv fungerar, tycker och tänker. Det kan vara intressant för den som vill bli mäklare, eller göra karriär överlag inom andra områden. Att ta hand om sig själv är inget som bara mäklare behöver. Det är min åsikt att vad man än jobbar med eller gör så borde man träna åtminonde två gånger i veckan för att få upp pulsen och gärna styrketräna i någon form.

Martin Nilsson arbetar med marknadsföring över internet och skriver texter om, och bygger upp varumärken för olika kunder inom olika branscher och för olika syften. Bland annat arbeter Martin med Sökmotoroptimering vilket syftar till att göra dig mer synlig.