Nya höst- och vinterkollektionen – tillbaka i stan-mode

De flesta föredrar sommaren och augusti månad innehåller säkert många soliga och fina dagar. De flesta av oss väntar knappast på hösten – men det finns undantag! Riktiga fashionistas är i full fart med att ta reda på hur höstmodet ser ut och att skaffa det som behövs. Sommarrean är inte riktigt slut ännu, men de nya kollektionerna är på gång. I dessa hittar vi sneakers med kilklack, slip-in-skor med tofsar, pumps i ny stil, motorcykelboots och den oundvikliga ballerinan med vacker rosett. Några märken som är på tapeten:

Clarks historia startar på 1800-talet när Cyrus Clarks öppnar sitt lammskinnsgarveri. År 1830 slår han sig ihop med brodern James och tillsammans lanserar de den första fårskinnstoffeln – mjuk och fantastiskt skön att ha på sig! Sedan dess har företaget fokuserat på komfort och välbefinnande med allt högre krav i takt med den mer och mer avancerade tekniken. De har brett ut kollektionerna och erbjuder väskor och små lädervaror till alla citybor. Varumärkets naturliga serie utgörs av Clarks traditionella, ursprungliga och samtidigt moderna produkter, som präglas av detaljbearbetning, kvalitet och stil.

Mosquitos har sedan märket skapades på 80-talet exklusiva produkter som är trendiga med en stark personlighet. Märket köptes upp av Stéphane Kélian och föreslog sedan mer överkomliga modeller. Det försvann under en viss tid innan det återföddes 2006 under ledningen av koncernen Vivarte. Idag förför Mosquitos alla generationer tack vare en bekräftad karaktär och ett absolut trendigt yttre. ”Mosquitos återkommer vilket kommer att reta vissa! ”

Märket skapades 2004 och bygger på grundarens för skor. Varumärket Koah skaffar sig en bra marknadsandel, inte bara i Frankrike men även internationellt genom att från A till Ö tillverka personliga och unika kollektioner. Skorna tillverkas med fokus på detaljer och finish och till detta läggs till kvalitet, komfort och originalitet. Genom att följa trenderna på en föränderlig marknad har Koah skapat en image med tidlösa kreationer. Den ständiga strävan efter kvalitativa råvaror kombinerat med noggrann tillverkningsprocess ger varumärket sitt mervärde. Kunskap och teknik går hand i hand under beredningen av modellerna och ger varje par en unik sliten look tack vare tvättat läder. Varumärkets styrka? Själva produkten… Kollektionerna är en del av en trendig vintagevärld och återspeglar Koahs vilja att överträffa sig själv säsong efter säsong. Koah riktar sig till ”Shoe Addicts” i alla åldrar, både kvinnor och män som vill hävda sin egen stil utan att falla in i standarden.

Ett inte så tystlåtet märke: Hush puppies ! År 1958 lyckades varumärket som symboliseras av en bassethund med att få alla amerikaner att gilla casualskor. 50 år senare finns märket i mer än 120 länder och fyller våra garderober med överlägset sköna modeller med ett utförande som är både klassiskt och unikt.

Inspirerad av sin dotter Naomi beslutar sig Luc Deleu 2008 för att starta en egen skokollektion under namnet Noë. Den röda tråden, som man verkligen kan säga med deras kollektioner: det är färgen! Man skapar vackra pumps i olika former i de mest flashiga till de mest glänsande färgerna och med rena och chica linjer som passar lätt i alla garderober. Kvinnlighet och glamour är i rampljuset för kollektioner som främjar elegans och fantasi. Lätta att bära och med mycket hög kvalitet lyckas Noë förnya sig varje säsong och årstid. Och detta till alla modefanatikers glädje!

Om Spartoo.se : ”Skobutik nr 1 i Europa”

Spartoo bildades år 2006 och är ledande inom onlineförsäljning av skor på den svenska marknaden. Spartoo.se erbjuder damskor, barnskor och herrskor från fler än 600 märken (Kickers, UGG, Converse, Dr Martens, Timberland…) och fler än 30 000 olika modeller: boots, sneakers, ballerinor, sandaler, cityskor, pumps…
Spartoo finns representerat i flera länder och är representerat på topp 10-listan över e-handelföretag i modebranschen i Europa (källa: Mediamomentum.co.uk).

  • Omsättning 2012: 150 miljoner euro
  • Omsättning 2011: 100 miljoner euro
  • Omsättning 2010: 50 miljoner euro
  • Omsättning 2009: 30 miljoner euro
  • Omsättning 2008: 15 miljoner euro
  • Omsättning 2007: 5 miljoner euro
  • Fler än 6 miljoner unika besökare i december 2012 (Médiametrie, Europe).
  • Topp 10 sidor e-handel, inriktade på mode, efter La Redoute, 3suisses (Médiametrie, 2012)
  • Topp 10 snabbast växande företagen i Europa (Mediamomentum.co.uk, 2012)
  • Anställda: 200 anställda.