Tips för att gå ner i vikt snabbt

Om du bränner 500 mer kalorier än du äter varje dag i en vecka så skulle du skulle du tappa ca 4-5 kilo.

Om du vill gå ner i vikt snabbare, måste du äta mindre och motionera ännu mera och på så sätt kan du gå ner i vikt effektivt & hållbart med hjälp av lite hjälp och dessa värdefulla tips.

 

Till exempel, om du tar in 1050 till 1200 kalorier per dag, och motion en timme per dag, kan du förlora 2-3 kilon under den första veckan, eller mer om du väger mer än 100 kilo. Det är mycket viktigt att inte skära ner på kaloriintaget ytterligare – det kan vara farligt och inte hjälpa dig att uppnå en hållbar viktminskning!

 

Att begränsa intaget av salt och stärkelse kan också innebära att du förlorar mer vikt i början – men det är mest vätskor, inte fett. När du minska natrium och skär ner på stärkelse, minska du på vätskor och vätskeretention, vilket kan resultera i upp till 3 kilon av vätskeförlust när du kommer igång.

 

Dieter för snabb viktminskning

Det är rekommenderat att äta en kost som minimerar stärkelse, tillsatt socker och animaliskt fett från kött och mejeriprodukter. För snabb viktminskning naturligt, rekommenderar vi att fokusera på frukt, grönsaker, äggvita, sojaprodukter, kycklingbröst, fisk, skaldjur, fettfria mejeriprodukter, och 95 % kött.

 

Här är några ytterligare tips:

 

  • Ät grönsaker för att hjälpa dig att känna dig mätt.
  • Drick mycket vatten.
  • Släng frestande livsmedel från ditt hem.
  • Var upptagen – så att du inte vill att äta bara för att du är uttråkad
  • Ät bara från en tallrik när du sitter vid ett bord. Ät aldrig när du går eller direkt ut ditt kylskåp
  • Prova ett naturligt tillskott för viktminskning
  • Skaffa en träningskompis
  • Drick mycket vatten
  • Hoppa inte över måltider.
  • Att hålla en matdagbok och skriva ner allt du äter – kan också hjälpa dig att hålla dig på rätt spår.
4409 Totala visningar 2 Visningar idag
Hälso- och kostrådgivare som skriver om naturliga metoder för att öka hälsa och välbefinnandet. Jag är utbildad personlig tränare och expert inom välbefinnande och skriver om kost, hälsa, träning, detox och tips för att öka välmåendet och hälsan.